Bok og Bibliotek nr 4/2015 er utgitt

Visjonsløs strategi – eller en offensiv marsjordre? Vi har bedt et knippe personer fra biblioteksektoren gi noen umiddelbare reaksjoner på ”Nasjonal bibliotekstrategi”. Les hva Kristin Danielsen, Øivind Frisvold, Kristin Elisabeth Røijen, Katharina Ammermann og Mariann Schjeide mener. Les også kommentarene til Lars Egeland og Ragnar Audunson.

Visjonsløs strategi – eller en offensiv marsjordre? Vi har bedt et knippe personer fra biblioteksektoren gi noen umiddelbare reaksjoner på ”Nasjonal bibliotekstrategi”. Les hva Kristin Danielsen, Øivind Frisvold, Kristin Elisabeth Røijen, Katharina Ammermann og Mariann Schjeide mener. Les også kommentarene til Lars Egeland og Ragnar Audunson.

Mer statistikk, takk. Hvordan kan mitt bibliotek få lånt ut flere bøker? Hvordan får jeg flere folk til å komme på biblioteket? Hvordan gjør jeg biblioteket relevant i min kommune? Hva skal bibliotekets hjemmesider inneholde? Disse og en rekke andre spørsmål kan bruk av statistikk hjelpe deg å finne svar på, skriver Jannicke Røgler.

Du finner dessuten saker om:

– bokinspirator Liv Gade i Sandefjord

– det nye biblioteket i Sauda

– et (nesten) Google-fritt liv

– hva medlemmene mener om Norsk Bibliotekforening

– KORG-dagene 2015

– Bibsys og Bibsyskonferansen 2015

– Bibliotek som mulig mål for terrorister

– Litteratur og litteraturformidling

– det bokløse bibliotek

…pluss mye mer.

Som vanlig finner du også medlemssidene fra Norsk Bibliotekforening.