Konkurranse for bibliotekarstudenter

Bli med på artikkelkonkurranse for bibliotekarstudenter. De beste artiklene blir publisert i Bok og Bibliotek, og vinneren får et reisestipend på 3500 kroner.

Vi utlyser her artikkelkonkurranse for bibliotekarstudenter. De beste artiklene blir publisert i Bok og Bibliotek, og vinneren får et reisestipend på kr 3500,- Det er kanskje ikke så mye, men det rekker for eksempel til en todagers tur til London, København eller Stockholm – hvor du både kan slappe av og gjøre noen bibliotekbesøk. (Bildet er fra Idea store, Canary Wharf, London)

Denne konkurransen har vært utlyst flere ganger i år. Tidligere definerte vi temaet som «framtidens bibliotek». Siden dette ekskluderer mange andre spennende temaer, sier vi nå at temaet er fritt.

Konkurransen er åpen for alle bibliotekarstudenter.

Artiklene kan være på inntil 10 000 tegn inkludert ordmellomrom.

Frist for levering: 31. desember 2010.

Premie til vinneren: Reisestipend på kr 3500,-

De beste artiklene vil bli publisert i Bok og Bibliotek.

Juryen består av:

• Professor i sakprosa, Johan Tønnesson, Universitetet i Oslo

• Redaktør/webutvikler Oskar Anderson Laurin, Stadsbiblioteket, Stockholm

• Studieleder og prorektor Jack Andersen, Danmarks Biblioteksskole

Manus sendes på mail til:

odd.letnes@bokogbibliotek.no

Lykke til!