Konkurranse om «Årets bibliotekprosjekt 2011»

Utstillinger, vampyrkvelder og spillnetter, lesestimulering , seniorsurf og formidling av skjønn- og faglitteratur. Det vrimler av spennende prosjekter i bibliotek-Norge. Bok og Bibliotek ønsker å løfte fram noen av disse prosjektene og inviterer her til konkurranse om Årets bibliotekprosjekt 2011.

Det vrimler av spennende prosjekter i bibliotekene som spenner over alt fra utstillinger, vampyrkvelder og spillnetter til lesestimulering , seniorsurf og formidling av skjønn- og faglitteratur. Bok og Bibliotek ønsker å løfte fram noen av disse prosjektene og inviterer her til konkurranse om Årets bibliotekprosjekt 2011.

Det skal være enkelt å delta. Det eneste dere trenger å gjøre, er å sende inn en beskrivelse av det aktuelle prosjektet, hvor du forteller om målet med prosjektet, hva dere har gjort og hva dere mener dere har oppnådd med det. Omfang på beskrivelsen: Inntil 40 linjer.

Bidraget sendes som epost til odd.letnes@bokogbibliotek.no og merkes ”Årets bibliotekprosjekt 2011” i emnefeltet.

Frist for innlevering: 15. november 2011, men dere kan veldig gjerne sende bidrag fortløpende – mens saken er varm.

Konkurransen er åpen for både folkebibliotek og fag- og forskningsbibliotek. Merk søknaden med aktuell kategori, det vil si fag- eller folkebibliotek. Skole- og kombinasjonsbibliotek kan også delta, for enkelhets skyld i gruppen for folkebibliotek.

Juryen som skal bedømme prosjektene. er:

• Nina Granlund Sæther. Forfatter, redaktør av tidsskriftet Hus & Bolig. Styremedlem i ABM-media as

• Høgskolelektor Unni Knutsen, Høgskolen i Oslo, avdeling JBI

• Professor Lisbeth P. Wærp, kultur og litteratur ved Universitetet i Tromsø. Wærp er også medlem av Norsk kulturråd

• Odd Letnes, redaktør i Bok og Bibliotek

Førstepremien i hver kategori vil være et gavekort på kr 3000,- Det vil bli laget pressemeldinger og reportasjer om de beste prosjektene innenfor hver kategori.