Fylkesbibliotek med på Virak 2025

Den 4. til 5. juni 2025 er det duka for Virak-konferanse i Drammen. Nytt av året er fylkesbiblioteket si deltaking som arrangør, og eit samarbeid med Bok & bibliotek om vidareformidling av innlegga.

Velkomne til Drammen: Tilsette ved universitets- og høgskolebiblioteka ved Høgskolen i Østfold, Norges miljø- og biovitenskapelige universitet, Universitetet i Sørøst-Norge og Fylkesbiblioteket i Akershus, Buskerud og Østfold samla for å planlegga Virak-2025.

VIRAK 2025 – Slik former vi framtida

• Drammen 4.– 5. juni 2025
  • Vil inspirera til kunnskapsdeling og betre bibliotektenester i høgare utdanning.
  • I 2025 ønskjer konferansen særleg å setta søkelys på kunstig intelligens, livslang læring, kjeldebruk, open vitskap, kunnskapsdeling, og samanhengen mellom fagbibliotek og folkebibliotek.
  • Les meir på

Virak er ein av Norges største konferansar for universitets- og høgskolebibliotek. Ansvaret rullerer mellom universitet og høgskular som seier seg villige til å bidra. Målet er kunnskapsdeling og betre bibliotektjenester i høgare utdanning.

Nyleg var dei involverte i arrangementsgruppa, styringsgruppa, programkomiteen og kommunikasjonsgruppa samla på Quality Hotel River Station i Drammen for å få planlegginga i ei høgare gir. Det er her konferansen skal gå føre seg.

Saumlause bibliotektenester

Bok & bibliotek møter ei skjerpa og glad Mari Hopland etter endt planleggingsdøger.

– Kva er nytt med årets Virak?

– Det som ikkje er nytt er at dette er universitets- og høgskulebiblioteka sin konferanse, presiserer Hopland. I kraft av stillinga som bibliotekleiar ved Universitetet i Sørøst- Norge sin campus på Kongsberg har ho hovudansvar for VIRAK 2025.

Konferansen har som mål å skapa betre bibliotektenester i høgare utdanning.

Vid målgruppe: – Virak er for alle som er opptekne av bibliotektenester for studentar og forskarar, fortel konferanseleiar Mari Hopland ved Universitetet i Sørøst-Norge.

– Men i 2025 vil vi også setta søkelys på samanhengen mellom dei ulike bibliotektypane, fortel Hopland.

– Vi er spesielt interesserte i å få inn bidrag knytt til prosjekt som inneber samarbeid mellom bibliotek i UH-sektoren og andre bibliotek, eller som ser på tenester for studentar og forskarar som blir tilbudt gjennom folke- og fylkesbibliotek. Korleis kan vi skapa saumlause bibliotektenester for framtida, og saman støtta opp om demokrati og folkeopplysing?

Fylkesbiblioteket er medarrangør

Virak 2025 er eit samarbeidsprosjekt mellom universitets- og høgskolebiblioteka ved Høgskolen i Østfold, Norges miljø- og biovitenskapelige universitet, Universitetet i Sørøst-Norge og – for første gong i Virak-historia – eit fylkesbibliotek. Fylkesbiblioteket i Akershus, Buskerud og Østfold (tidlegare Viken) har nemleg ein samarbeidsavtale med UH-biblioteka i regionen, noko som gjer det naturleg å bidra til konferansen.

– Det er gøy å ha med fylkesbibliotek for første gong på Virak, seier Hopland.

– Er konferansen berre for tilsett i universitets- og høgskulebibliotek?

– Virak er for alle som er opptekne av bibliotektenester for studentar og forskarar, uavhengig av kor dei jobbar sjølve. Vi reknar med det er flest frå UH-sektoren, men vi har mykje å læra av kvarandre og av å møtast på tvers av bibliotektypar. Dei som er studentar i dag har akkurat vore elevar i den vidaregåande skulen, og dei er også folkebibliotekbrukarar, poengterer Hopland.

Samarbeid med Bok & bibliotek

Virak 2025 har temaet «Slik former vi framtida» og vil undersøka kor vegen går vidare for biblioteka og brukarane. Korleis skal biblioteket vera ein støttespelar for forskarar og studentar i framtida? Stikkord er kunstig intelligens, livslang læring, kjeldebruk, open vitskap og kunnskapsdeling.

Bok & bibliotek er involvert i eit samarbeid om vidareformidling av innhaldet i konferansen, mellom anna gjennom skreddarsydde episodar i podkasten Bok & bibliotek. Følg med!