Ny redaktør i Bok og Bibliotek

Maria Pile Svåsand er ansatt som ny redaktør i Bok og Bibliotek. Maria er journalist og har solid erfaring fra kulturfeltet som freelance-journalist, blant annet også for Bok og Bibliotek, og Museumsnytt, der hun også har vikariert som redaktør.  Hun har bred erfaring som kulturjournalist i NRK og Klassekampen.

Hun har vokst opp på bokbåten Epos, som familien drev i 40 år. Det kan du høre nærmere om i hennes kjærlighetshistorie til Epos som podkast i NRK: Det flytande livet. Ei kjærleikshistorie om bokbåten Epos – Radiodokumentaren – NRK Radio

Maria Pile Svåsand er 34 år og er født i Strandebarm. Hun overtar etter Odd Letnes som går av med pensjon etter 14 års innsats for bladet. Bok og Bibliotek utgis av aksjeselskapet ABM-media, som har en samarbeidsavtale med Norsk Bibliotekforening hvor alle NBFs medlemmer får bladet som en del av medlemsskapet. Bladet får støtte fra Nasjonalbiblioteket. ABM-media er eid av Arkivforbudet, Norges museumsforbund og OsloMet.

Kontaktinformasjon:

Tlf: 95 96 78 81, Epost: maria@bokogbibliotek.no